Gratis bibliotheek

Schepping Van De Mens Vanuit De Koran - Mustafa Sert

Genieten Schepping Van De Mens Vanuit De Koran Mustafa Sert epub boeken gratis lezen

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI TXT FB2
DATUM: none
DIMENSIE: 11,16
ISBN: 9789080276345
TAAL: Nederlands
SCHRIJVER: Mustafa Sert

Omschrijving:

Voorwaar, Wij scheppen de mens uit een uittreksel van klei. Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats. Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot een klonterbloed (alaqa) daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een (vormloze) klomp (mugda); dan vormen Wij beenderen uit deze klomp; daarna bekleden Wij de beenderen met vlees; vervolgens ontwikkelen Wij het tot een nieuwe schepping. Gezegend zij Allah, de Beste Schepper.

...pende en overlappende verhalen over hun ... Ontstaan van het universum - Islam en wetenschap ... ... ... In de Koran gaat het dus niet om zes dagen maar om zes fasen. Dit is een fundamenteel verschil met wat men in de bijbel zegt. Het verschil zit hem met name in het feit, dat er geen volgorde afhankelijkheid zit in de schepping van de hemel en de aarde. De Koran spreekt dan ook over de schepping in het algemeen, zoals in dit vers van hoofdstuk ... De Schepping van de mens in de Koran al-Madina. Loading... Unsubscribe from al-Madina? ... Wat zegt de Islam over evolutie en schepping? - Islam in ... ... . Loading... Unsubscribe from al-Madina? ... Bijbel vermomd als Koran prank gaat viral - RTL LATE NIGHT - Duration: 3:12. Het bewijs dat de Koran het woord van Allah is. Hoe kan het zo zijn dat een ongeletterde man, genaamd Mohammed, vrede zij met hem, gedetailleerd de stages va... In de Koran, staan verzen over de verschillende stadia, in de embryonale ontwikkeling van de mens. Dit is 1400 jaar voordat de 'moderne wetenschappers', essentiële informatie vergaarde over de schepping van de mens en zijn ontwikkeling. Zo staat er: In de Bijbel staat de schepping aan het begin, in het boek Genesis. In de Koran vindt men in verschillende Soera's (hoofdstukken) verwijzingen naar het continue scheppingsproces. In onderstaande link naar de teksten van de Koran kun je zoeken op zoekterm ''Schepping". De schepping van de mens De eerste mens is geschapen uit aarde, en heet daarom Adam, Hebreeuws voor aarde. Met de naam is ook het idee in de Koran terug te vinden, dat de eerste mens door Allah uit aarde, Als de Koran namelijk zou zijn geschapen, dan zou het maken van onderscheid tussen beide categorieën (de schepping en het Bevel) onjuist zijn. Dit is het bewijs dat vanuit de Koran wordt geleverd. Wanneer men vanuit de ratio beredeneert, dan is de Koran het Woord van Allah en geen schepping van Allah. De beschrijving van de persoon van Jezus in de Koran kan voor moslims verwarrend overkomen. Jezus is namelijk niet zomaar een gezant van God. Hij wordt in de Koran ook vol mysterie beschreven. Zijn maagdelijke geboorte, de wonderen die hij verricht en zijn ten hemelopneming zijn daar voorbeelden van. Jezus wordt in de Koran Isa genoemd. Zo geloven moslims de Koran wel letterlijk als het gaat om de Schepping van de mens. Geen evolutie, geen Darwin, geen natuurlijke selectie. De islam heeft intussen ook zijn eigen ' origin of species ' , een werk dat onder de naam 'Het bedrog van de evolutietheorie' door moslims over de hele wereld wordt beschouwd als dè wetenschappelijke weerlegging van het darwinisme. Dat de Koran kan blijven gelezen worden in het licht van moderne wetenschappelijke kennis en die kennis niet moet tegenspreken, maakt dat de drempel om wetenschap te beoefenen in elk geval laag blijft liggen en dat er...